لاغری آسان | کاهش وزن | زیبایی | سلامتی | اکستنشن

لاغری آسان،کاهش وزن فوری،زیبایی،سلامتی،اکستنشن،موبافت

لاغری آسان | کاهش وزن | زیبایی | سلامتی | اکستنشن

لاغری آسان،کاهش وزن فوری،زیبایی،سلامتی،اکستنشن،موبافت

  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از مزایای مفهومی ارزش ها این است که ما ممکن است شناخت، احساسات و رفتار افراد را از طریق ارزش هایی که آنها دنبال می کنند استنتاج کنیم. از آنجایی که پیامدهای ادراک ارزش‌ها دارای مؤلفه‌های شناختی، عاطفی و رفتاری است [14]، بسیاری از مطالعات قبلی در زمینه ارزش‌ها تلاش کرده‌اند فرآیندهای روان‌شناختی و پدیده‌های اجتماعی-فرهنگی افراد را درک کنند. در بعد شناختی، از آنجا که ارزش ها بر تصمیمات افراد در مورد مطلوب و وضعیت نهایی تأثیر می گذارد، آنها می توانند به طور کلی افراد یا رویدادها را ارزیابی کنند و در نهایت نگرش های خود را بر اساس ارزش هایشان تعیین کنند [13]. این فرآیندهای شناختی با احساسات در جهت پیگیری وضعیت نهایی و افراد و رویدادهای مرتبط همراه است و اینها پیامدهای عاطفی ارزش ها هستند [14]. در مورد نتایج رفتاری، ارزش‌ها بر نحوه رفتار تأثیر می‌گذارند و دستورالعمل‌هایی را برای رفتار در یک زمینه فرهنگی تعیین می‌کنند [27].

ارزش زیبایی انسان

بر اساس مرور ادبیات بالا، این مطالعه تعریفی از HBV و ویژگی های آن را به شرح زیر پیشنهاد می کند. HBV ارزشی است که از طریق تمرکز بر زیبایی انسان و یک باور ذهنی مرتبط با وضعیت نهایی مطلوب یا مطلوب بدن زیبا دنبال می شود. همچنین در مورد رفتارهایی اعمال می شود که شرایط بدن را کنترل می کنند، که به نوبه خود، انتخاب یا ارزیابی رفتارها، افراد یا رویدادهای دخیل در تعیین زیبایی انسان را هدایت می کند. HBV یک محصول فرهنگی متاثر از زمینه های اجتماعی-فرهنگی است و جنبه های مشابه HBV می تواند در فرهنگ های مختلف وجود داشته باشد. با این حال، این ارزش ها می توانند به صورت سلسله مراتبی و به طور مشخص بسته به ویژگی های فرهنگی مرتب شوند. با توجه به تعریف و ویژگی های ذکر شده، این پژوهش به بررسی سوالات تحقیق زیر می پردازد:

RQ1. وجود تجربی HBV را در سه فرهنگ آسیای شرقی تأیید کنید: کره جنوبی، چین و ژاپن.

RQ2. محرک‌های فرهنگی-اجتماعی مؤثر بر تعقیب HBV را در سه فرهنگ آسیای شرقی شناسایی کنید: کره جنوبی، چین و ژاپن.

RQ3. پیامدهای تعقیب HBV را در سه فرهنگ آسیای شرقی بررسی کنید: کره جنوبی، چین و ژاپن.

RQ4. درک فرآیند سلسله مراتبی پیشینیان، پیگیری HBV و پیامدهای آن در سه فرهنگ آسیای شرقی: کره جنوبی، چین و ژاپن

اول، ما HBV را به عنوان یک مفهوم جدید از طریق تأیید تجربی HBV در سه فرهنگ آسیای شرقی پیشنهاد می کنیم. دوم، با استفاده از یک رویکرد بین فرهنگی، این مطالعه عوامل اجتماعی-فرهنگی را شناسایی می کند که افراد را برای پیگیری HBV ترغیب می کند. ما به‌ویژه بر جهان‌شمولی فرهنگی در میان این سه فرهنگ و ویژگی‌های فردی عوامل اجتماعی-فرهنگی در هر فرهنگ تمرکز می‌کنیم تا عوامل اصلی تمایز فرهنگی در HBV را درک کنیم. سوم، این مطالعه پیامدهای HBV را از سه منظر بررسی می‌کند: عاطفی، نگرشی و رفتاری. این پیامدها همچنین از طریق دیدگاه‌های بین فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا تنوع فرهنگی را در نتیجه HBV نشان دهند. در نهایت، این مطالعه به بررسی فرآیند سلسله مراتبی در میان پیشینیان، پیگیری HBV، و پیامدها به منظور ارائه یک چارچوب ساختاری HBV می‌پردازد. با دستیابی به این اهداف، این مطالعه به طور دقیق مشخص می کند که چه چیزی باعث می شود مردم، به ویژه زنان، بر زیبایی تمرکز کنند. علاوه بر این، این مطالعه به دنبال درک ارزش‌های زنان آسیای شرقی مرتبط با زیبایی است که در زمینه‌های فرهنگی آسیای شرقی مشابه اما خاص است.

مواد و روش ها

شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در این مطالعه شامل زنان 20 تا 33 ساله از کره جنوبی، چین و ژاپن بودند. این فرهنگ‌ها تا حدودی پیشینه‌های فرهنگی مشابهی دارند [28]، اما ساختارهای سیاسی مستقلی را برای بیش از دو هزار سال حفظ کرده‌اند و زبان‌ها، تاریخ و آداب و رسوم منحصربه‌فردی را حفظ کرده‌اند. با توجه به ارزش‌های فرهنگی هافستد [17]، این سه فرهنگ دارای جهان‌شمولی فرهنگی متاثر از تاریخ فرهنگی آسیای شرقی خود هستند، اما آنها همچنین دارای ویژگی فرهنگی متاثر از منحصر به فرد بودن هر فرهنگ هستند. به همین دلیل، این سه فرهنگ برای بررسی تأثیرات فرهنگی HBV و ادراک و ارزش‌های زنان آسیای شرقی مرتبط با زیبایی انتخاب شدند. علاوه بر این، ادراک زنان از زیبایی به شدت با مردان در تضاد است و استرس اجتماعی و اضطراب زنان در مورد زیبایی شدیدتر از مردان است [1،2]. از این رو، انجام تحقیقات در مورد HBV زنان بسیار فوریتر از مردان است.

شرکت کنندگان از طریق پست های آنلاین و تابلوهای اعلانات مستقر در پنج کالج در سئول، کره جنوبی استخدام شدند. همه مصاحبه شوندگان از طریق پرسشنامه های مختصر در مورد رشته و علاقه به ظاهر و زیبایی انتخاب شدند. این مطالعه شرکت‌کنندگانی را با رشته‌های مختلف انتخاب کرد تا سوگیری را کاهش دهد، و شرکت‌کنندگانی را انتخاب کرد که به بیش از سه امتیاز در مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت برای علاقه‌شان به ظاهر و زیبایی پاسخ دادند تا از داده‌های فراوان در مورد دیدگاه‌های زیبایی زنان اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، ما تسلط به زبان کره‌ای متقاضیان چینی و ژاپنی را برای ارتباط یکپارچه بررسی کردیم، زیرا همه مصاحبه‌ها به زبان کره‌ای انجام شد. علاوه بر این، بر اساس مطالعه Avner و Weihl [29]، که معیارهایی را برای استخدام شرکت کنندگان برای مطالعات بین فرهنگی در یک فرهنگ واحد ارائه کردند، ما استخدام متقاضیان چینی و ژاپنی را که مدت کوتاهی در کره جنوبی زندگی کرده بودند در اولویت قرار دادیم. کاهش تأثیر فرهنگ‌پذیری فرهنگ کره‌ای به طور خلاصه، همه مصاحبه شوندگان دانشجویان دانشگاهی بودند که در کره جنوبی زندگی می کردند، بین 20 تا 33 سال سن داشتند، دارای رشته های مختلف بودند و حداقل علاقه متوسطی به ظاهر و زیبایی داشتند. میانگین مدت اقامت در کره جنوبی برای شرکت کنندگان چینی 32.92 ماه و برای شرکت کنندگان ژاپنی 21.71 ماه بود. همه شرکت کنندگان چینی و ژاپنی به زبان کره ای روان صحبت می کردند. اطلاعات دقیق در مورد شرکت کنندگان در جدول 1 ارائه شده است.

روش

این مطالعه تأییدیه هیئت بازبینی نهادی (IRB) در دانشگاه ملی سئول را دریافت کرد تا از پایبندی به استانداردهای پژوهشی اخلاقی اطمینان حاصل شود. هم محققین و هم مصاحبه شوندگان موافقت کردند که از طریق یک فرم رضایت آگاهانه امضا شده از اخلاق تحقیق پیروی کنند. این فرم شامل اطلاعاتی در مورد اهداف و روش های تحقیق، میزان استفاده از داده های جمع آوری شده، حذف داده ها، غرامت شرکت کننده، حفاظت از حریم خصوصی و حقوق شرکت کنندگان از جمله حق انصراف از پروژه تحقیقاتی و امتناع از پاسخگویی به مصاحبه بود. سوالات

ما در مجموع 10 مصاحبه گروهی متمرکز (FGI) با 60 شرکت کننده انجام دادیم: سه ​​FGI با 18 مصاحبه شونده کره ای، چهار FGI با 25 مصاحبه شونده چینی، و سه FGI با 17 مصاحبه شونده ژاپنی. FGI ها می توانند مؤثرتر از مصاحبه های عمیق و انفرادی در مورد موضوعات تحقیق باشند زیرا داده های فراوان تری را می توان از طریق پویایی گروه جمع آوری کرد [30،31]. پویایی گروه زمانی تسریع می‌شود که شرکت‌کنندگان FGI، سایر شرکت‌کنندگان را به عنوان موجوداتی اجتماعی در نظر بگیرند که قادر به ساختن معنا همزمان در FGI هستند [32]. بسیاری از مطالعات قبلی مرتبط با مسائل بدن ترجیح داده اند از مصاحبه های عمیق و یک به یک برای محافظت از حریم خصوصی شرکت کنندگان استفاده کنند. با این حال، ما از FGI استفاده کردیم زیرا مزایای پویایی گروه می تواند بیشتر باشد، به خصوص برای این موضوع مرتبط با فرهنگی. از آنجایی که شرکت‌کنندگان در این مطالعه پیوندهای اجتماعی قوی را از طریق ساخت مشترک معنای زیبایی ایده‌آل زنان و جستجوی زیبایی در فرهنگ‌های خود ایجاد کردند، ما توانستیم داده‌های معناداری غنی را جمع‌آوری کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی