لاغری آسان | کاهش وزن | زیبایی | سلامتی | اکستنشن

لاغری آسان،کاهش وزن فوری،زیبایی،سلامتی،اکستنشن،موبافت

لاغری آسان | کاهش وزن | زیبایی | سلامتی | اکستنشن

لاغری آسان،کاهش وزن فوری،زیبایی،سلامتی،اکستنشن،موبافت

  • ۰
  • ۰

تا 5 سال گذشته، تحقیقات در مورد قرار گرفتن در معرض اینترنت، درک زیبایی و نگرانی های مربوط به تصویر بدن تقریباً وجود نداشت. در راستای تحقیقات بر روی اشکال سنتی رسانه‌های جمعی و تصویر بدن، مطالعات همبستگی اخیر نشان می‌دهد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی با نگرانی‌های مربوط به تصویر بدن و عینیت‌شدن خود در بین مردان و زنان مرتبط است [19-28]. همچنین، مانند رابطه بین رسانه های سنتی و ایده آل های تصویر بدن، ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و تصویر بدنی ساده نیست. به نظر می رسد که تحت تأثیر عوامل روانشناختی مختلفی قرار می گیرد، مانند تفاوت های فردی در تمایل به مقایسه ظاهر خود با دیگران. زمانی که افراد خود را با دیگران مقایسه می کنند، برتر از خود می دانند و به آن مقایسه اجتماعی صعودی می گویند. مقایسه اجتماعی نزولی به این صورت است که وقتی افراد خود را با دیگران مقایسه می‌کنند، از جنبه‌ای پست‌تر می‌دانند. اینکه دقیقاً کدام عوامل فردی و موقعیتی فرآیندهای مقایسه اجتماعی را در رسانه‌های اجتماعی تعیین می‌کنند باید به صورت تجربی مورد آزمایش قرار گیرند. اما از آنجایی که مقایسه اجتماعی تأثیر رسانه های سنتی بر بینندگان را تعدیل می کند، همانطور که در بالا بررسی شد، احتمالاً این فرآیندهای روانی نیز در تأثیرات رسانه های اجتماعی بر کاربران نقش دارند.

برخلاف شکل‌های سنتی رسانه‌ها مانند تلویزیون، فیلم‌ها و مجلات، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فعالانه کاربر را درگیر کنند. از آنجایی که راه‌های زیادی برای تعامل کاربران با رسانه‌های آنلاین وجود دارد، مانند پیمایش در فیدهای خبری و نمایه‌ها، نظر دادن در مورد پست‌های دیگر کاربران، دیدن افراد دیگری که پست‌ها را لایک/نظر/تأیید کرده‌اند، یا ایجاد و آپلود محتوای خود، دشوار است. اینکه دقیقاً چگونه رسانه های آنلاین با درک زیبایی مرتبط هستند را متمایز کنیم. محققان شروع به استفاده از روش‌های تحقیقاتی مختلفی برای مطالعه ارتباط بین قرار گرفتن در معرض رسانه‌های آنلاین و نگرانی‌های ظاهری (مانند داده‌های کیفی، مطالعات همبستگی، و استفاده تجربی شبیه‌سازی شده از رسانه‌های اجتماعی) کرده‌اند که ممکن است مشابه نحوه استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی در واقعیت باشد یا نباشد. جهان به عنوان مثال، محققان شروع به آوردن رسانه های اجتماعی به آزمایشگاه برای مطالعه کرده اند. هنگامی که زنان به طور منفعلانه پروفایل های ساختگی رسانه های اجتماعی را در مقابل مدل ها در مجلات مشاهده می کنند، به نظر می رسد هیچ تفاوتی بین انواع رسانه ها از نظر افزایش بعدی در مقایسه ظاهری و نارضایتی از تصویر بدن وجود ندارد [19]. اگرچه برخی از محققان دریافتند که زمان سپری شده توسط دختران نوجوان در اینترنت با درونی سازی ایده آل لاغری، نظارت بر بدن و تمایل به لاغری همبستگی مثبت دارد، مطالعات تجربی نشان می دهد که قرار گرفتن صرف در معرض حساب رسانه های اجتماعی خود تأثیر منفی یا فوری بر روی جوانان ندارد. نگرانی های ظاهری زنان [21، 26، 27].

یکی از جنبه های منحصر به فرد رسانه های اجتماعی، در مقابل رسانه های سنتی، این است که آنها از ارتباط با همسالان و/یا شخصیت های عمومی تشکیل شده اند. این عناصر تعامل و ارتباط است که رسانه‌های اجتماعی را از سایر اشکال رسانه‌ای متمایز می‌کند و فرصت‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا استانداردهای زیبایی را درک، مقایسه و درونی کنند. تلاش‌های سنتی سواد رسانه‌ای ممکن است به مردم کمک کرده باشد که به طرز انتقادی در مورد اینکه چگونه عکس‌های مدل‌ها و افراد مشهور توسط تبلیغ‌کنندگان و سردبیران ویرایش می‌شوند و اینکه چگونه استانداردهای زیبایی کاملاً غیرواقعی را نشان می‌دهند، فکر کنند. با این حال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کاربران را در معرض عکس‌های همتایان دنیای واقعی قرار می‌دهند، که ممکن است افراد را از تحلیل انتقادی تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند منصرف کند. در حقیقت، کاربران می‌توانند خود ایده‌آل خود را از طریق ویرایش، بهبود و آراستن تصاویر آنلاین و ظاهر خود نشان دهند [28]. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا کاربران رسانه های اجتماعی در ارائه انتخابی ظاهر خود شرکت می کنند یا خیر، مورد نیاز است، اما این تصور که سایر کاربران نیز همین کار را انجام داده اند نادیده می گیرند.

افراد می‌توانند در انواع رسانه‌های آنلاین رفتارهای مرتبط با درک زیبایی را انجام دهند. به عنوان مثال می توان به گرفتن عکس های سلفی متعدد و انتخاب پست کردن عکس های چاپلوس کننده، استفاده از فیلترهای دوربین برای بهبود ظاهر چهره افراد، و خرید عکس از اعضای بدن برای لاغرتر نشان دادن آنها اشاره کرد. تحقیقات به تازگی شروع به بررسی روابط بین این نوع استراتژی های خودارضایی در رسانه های اجتماعی و رفاه (تصویر بدن و عزت نفس ظاهری) در بین زنان کرده است. مطالعه‌ای روی کاربران وب‌سایت دوستیابی آنلاین نشان داد که افراد معمولاً نمایه آنلاین خود را با ارسال عکس‌های سلفی مدیریت می‌کنند که به آنها احساس افتخار می‌کنند [29]. هنوز مشخص نیست که آیا استراتژی‌های ارائه خود مانند بهبود عکس واقعاً تصویر بدن و عزت نفس ظاهری را بهبود می‌بخشد (با اجازه دادن به کاربران برای ارائه نسخه ایده‌آلی از خود به دیگران) یا نگرانی‌های ظاهری را بدتر می‌کنند زیرا ارزیابی و تمرکز را تداوم می‌دهند. روی ظاهر فیزیکی

به نظر می رسد افرادی که عکس های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، احتمالاً زمانی این کار را می کنند که نسبت به ظاهر خود احساس خوبی داشته باشند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی نارضایتی بدنی بعدی را پیش بینی می کند و نه برعکس [30]. با این حال، ممکن است کاربران رسانه‌های اجتماعی زمانی که احساس خوبی نسبت به ظاهر خود دارند، عکس‌هایی از خود ارسال کنند، اما در نهایت پس از استفاده مکرر از رسانه‌های اجتماعی، در درازمدت احساس بدتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند. اثرات نامطلوب طولانی‌مدت استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به دلیل تماشای تصاویر ایده‌آل‌شده، و اغلب روتوش‌شده، عکس‌های افراد دیگر، و همچنین خواندن نظرات آنلاین درباره ظاهر افراد باشد. تکرار و روشن شدن اثرات علی استفاده از رسانه های اجتماعی بر تصویر بدن و عزت نفس ظاهری، هدف مهمی برای تحقیقات آینده در این زمینه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی